↑ Return to Projekti

Print this Page

Premikalka Jenbach DL-100

(Zadnja osvežitev strani: 3. 2. 2016)

V papirnici Količevo Karton d.o.o. je do začetka leta 2013 samevala zela stara dvoosna dizelska lokomotiva št.1, ki že nekaj let pred tem ni več obratovala. Lokomotiva je označena z DL 100 in je izdelek Jenbacher Werke in Đuro Đakovič, z letom izdelave 1953. Gre očitno za eno prvih povojnih dizelskih lokomotiv pri nas iz začetkov uvajanja dizelske vleke na slovenskih železnicah. Kot taka je lokomotiva, ki je stara več kot 60 let, izjemna zgodovinska in tehniška redkost, saj starejših dizelskih lokomotiv pri nas ni ohranjenih.

Nekaj starejših slik lokomotive na dan 22. 4. 2010 (kliknite na posamezne slike za večjo verzijo), še na območju papirnice:

projekt_jenbach (1)projekt_jenbach (3)projekt_jenbach (5)projekt_jenbach (6)projekt_jenbach (4)

Konec leta 2012 smo v našem Društvu s podjetjem Količevo Karton d.o.o. dorekli pogoje prevzema lokomotive v našo skrb in obnovo. Zavezali smo se, da jo obnovimo v delujoče stanje in ji vrnemo sijaj iz časov, ki so že dolgo mimo. Lokomotiva bo hranjena na območju Muzeja SŽ v Ljubljani, eden izmed pogojev v prevzemni pogodbi pa je tudi zagotovilo, da lokomotiva ne zapusti ozemlja Republike Slovenije.

Že 20. 11. 2012 smo motor lokomotive še na ozemlju Količevo Karton po več kot petih letih mirovanja uspešno zagnali. Na sliki spodaj je tablica z lastnostmi motorja (kliknite na posamezne slike za večjo verzijo). projekt_jenbach (8)projekt_jenbach (7)

Z veliko truda in tudi veliko dobre volje ŽGP (Železniško gradbeno podjetje Ljubljana d.d.) smo lokomotivo 8. 1. 2013 prevzeli in prepeljali v Muzej Slovenskih železnic v Ljubljani, kjer so tudi naši prostori. Dve sliki prevoza (kliknite na posamezne slike za večjo verzijo):

projekt_jenbach (10)projekt_jenbach (11)

V prvi polovici leta 2013 smo izvedli nekaj pripravljalnih del. Jenbachu smo najprej zagotovili akumulator in menjali črpalko za gorivo, sicer pa je motor deloval brez težav. Lokomotivo smo preizkusili na tirih Muzeja in se prepričali, da je vozna. Sledilo je več delovnih akcij čiščenja in peskanja, odstranjevanja drobnih delov in oken v pripravah na večje posege, ter začasna zaščita.

Slike z delovnih akcij, filme obratovanja in druge materiale najdete v seznamu vshe objav na temo lokomotive TUKAJ.

17. 7. 2014 smo, z zbranimi sredstvi in tudi prostovoljnimi prispevki obiskovalcev, lokomotivo v celoti prepustili v profesionalcu za peskanje. Slikovni dokaz (kliknite na posamezne slike za večjo verzijo):projekt_jenbach_2014_peskanje (8)projekt_jenbach_2014_peskanje (7)projekt_jenbach_2014_peskanje (6) projekt_jenbach_2014_peskanje (5) projekt_jenbach_2014_peskanje (4) projekt_jenbach_2014_peskanje (3) projekt_jenbach_2014_peskanje (2) projekt_jenbach_2014_peskanje (1)

V nadaljevanju pa sledi temeljna barva in kitanje!

Permanent link to this article: http://www.dlz.si/?page_id=976